Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Samospráva získala cenu za efektívne riešenie podnetov občanov

GALÉRIA VIDEO
Dátum: 28.09.2021
Autor: Mestský úrad Handlová
Počet videní: 1858
Samospráva získala cenu za efektívne riešenie podnetov občanov

Prostredníctvom portálu Odkazprestarostu.sk komunikuje s obyvateľmi viac ako 170 samospráv po celom Slovensku.

Odkazprestarostu.sk odovzdal ocenenie Zlaté vedro jedenástim samosprávam, ktoré v roku 2020 dosiahli najlepšie výsledky v riešení podnetov a komunikácii s občanmi. Mesto Handlová obsadilo spomedzi samospráv pod 20 000 obyvateľov tretie miesto v kategórii Riešenie podnetov. „V praxi to znamená spravovanie podnetov od obyvateľov, ktoré sú pre nás dôležité, aby sme vedeli, kde máme problémy. Vanda Matiašková, ktorá spravuje Odkazprestarostu.sk, podnety rieši s kompetentnými odbornými zamestnancami a takto sa snažíme vyriešiť každý jeden problém v našom meste, aby sa nám všetkým žilo lepšie," povedala primátorka Handlovej, Silvia Grúberová. Ako dodala, najviac podnetov od obyvateľov prichádza v oblasti technickej infraštruktúry, zelene a životného prostredia.

 

vedro1

 

Podľa administrátorky portálu, Vandy Matiaškovej z Oddelenia komunikácie a marketingu Mestského úradu v Handlovej, odkaz pre starostu je výborný nástroj pre obyvateľov mesta ako byť súčasťou samosprávy. „Nahlasovanie podnetov a nedostatkov, ktoré si v meste všimnú, je pre nás veľmi dôležité. Nie vždy je možné, aby zamestnanci mestského úradu vedeli o všetkých nedostatkoch. Každý podnet podaný prostredníctvom tejto platformy vieme preveriť a k problému zaujať stanovisko." Upozornila, že riešenie niektorých podnetov nie je v kompetencii mesta ani jeho organizácií. V takom prípade mesto so žiadosťou o nápravu oslovuje príslušné orgány. „Odkaz pre starostu začalo mesto Handlová aktívne riešiť v roku 2019. Tretie miesto v kategórii riešenie podnetov je pre nás zadosťučinením, že to robíme dobre. Priestor na zlepšenie je vždy, urobíme preto maximum, aby boli Handlovčania spokojní," uzavrela Matiašková. 

 

 

Najčastejšou kategóriou, v ktorej v roku 2020 užívatelia nahlásili až 4 698 podnetov, bola zeleň a životné prostredie. „V posledných rokoch vidíme zvyšujúci sa záujem obyvateľov miest a obcí o túto oblasť, pod ktorú spadá napríklad starostlivosť o stromy, kríky a trávnaté plochy, ale aj odpratávanie odpadkov a čiernych skládok. V roku 2020 ich bolo prvýkrát viac, ako problémov na cestách a chodníkoch, čo bývala až doteraz tradične najväčšia kategória,” vysvetľuje Veronika Hincová Frankovská, analytička SGI. Nahlásené podnety sa týkali aj zlého parkovania či vrakov, mestského mobiliáru, nesprávneho dopravného značenia, či vizuálneho smogu.

Každoročné ocenenie Zlaté vedro udeľuje Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI). Pomocou portálu Odkazprestarostu.sk môžu ľudia jednoducho nahlasovať problémy vo svojom okolí samospráve. V roku 2020 užívatelia webstránky a mobilných aplikácii pridali spolu 18 441 podnetov a samosprávy z nich zatiaľ úspešne vyriešili 7 545, t.j. 41 percent. Okrem nich je 7 954 podnetov je ešte v procese riešenia a ďalšie stále čakajú na odpoveď. „Hodnotením chceme motivovať samosprávy zapojené do projektu a zároveň upozorniť na dobré príklady riešenia podnetov a komunikácie s občanmi,” dodala Barbora Peregrim. 

„Za jedenásť rokov fungovania Odkazu vnímame, že sa zmenila komunikácia a spolupráca medzi samosprávami a ich obyvateľmi. Zlaté vedro považujeme za príležitosť oceniť pozitívne príbehy a pochváliť mestá a obce a ich zamestnancov, ktorí si to zaslúžia,” povedalala Veronika Prachárová, riaditeľka SGI.

Video

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.