Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Mesto hľadá dobré nápady, prijíma aj kritiku

Dátum: 23.06.2020
Autor: Mesto Handlová
Počet videní: 1434
Mesto hľadá dobré nápady, prijíma aj kritiku

Anonymné podnety majú nižšiu dôveryhodnosť a ich pisatelia sú často zbytočne agresívni a vulgárni. 

Koncom apríla mesto spustilo nové webové sídlo s novým dizajnom aj novými možnosťami. Jednou z takýchto možností bola aj nová sekcia „Mám dobrý nápad“. Úmysel zbierať dobré nápady sa však minul účinku, preto táto rubrika vo štvrtok 25. júna 2020 skončí. Podľa administrátorov mestskej webstránky namiesto dobrých nápadov cez ňu ľudia písali kritické podnety. Na tento druh podnetov však samospráva používa samostatnú aplikáciu „Odkaz pre starostu“. Sekcia „Mám dobrý nápad“ bola preto duplicitná.

Za 5 rokov takmer 500 podnetov

Portál Odkazprestarostu.sk je projektom neziskovej mimovládnej organizácie Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť - SGI. Projekt má ambíciu prispieť ku skvalitneniu miestnych samospráv a ich pozitívnejšiemu vnímaniu občanmi a to vďaka posilnenej komunikácii z oboch strán. Mesto Handlová používa aplikáciu Odkaz pre starostu od roku 2015 a doteraz na nej ľudia podali 472 podnetov. Podľa projektového manažéra Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť - SGI, Martina Kollárika, je pozitívne, že mesto Handlová na podnety riadne odpovedá.

„Za aktuálny rok napríklad neostal ani jediný podnet bez odpovede a už 20 podnetov z celkovo 36 nahlásených za rok 2020 bolo do dnešného dňa vyriešených, čo je nadpriemerný výsledok,“ povedal Kollárik. Ako dodal, na hodnotení samospráv za rok 2019 momentálne pracujú a presnejšie štatistiky vypracujú do niekoľkých týždňov. Počet podnetov v Handlovej podľa Kollárika síce nedosahuje hodnotu najaktívnejších miest akými sú Žilina, Trnava, Nitra, Pezinok alebo Bratislava, ale vzhľadom na počet obyvateľov Handlovej hodnotí aktivitu pozitívne. „Dôležitejšie ako samotný počet podnetov je, či všetci obyvatelia majú informáciu o tejto možnosti ich nahlasovania. Ak áno, tak je v poriadku 10 aj 1000 podnetov ročne - počet totiž môže vypovedať aj o iných faktoroch ako o aktivite obyvateľov, napríklad o stave verejného priestoru v meste, či o predchádzaní vzniku podnetov systematickou prácou,“ povedal Kollárik.

Obyvatelia by mali byť hrdí na to, že pomáhajú svojmu mestu

Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť – SGI aktuálne spustil kampaň Nebuď labuť, ktorá vtipným spôsobom poukazuje na nezmyselnosť používania vymyslených mien a prezývok. Ako uviedol projektový manažér aplikácie, kampaň Nebuď labuť sa rozhodli spustiť ako reakciu na ohlas zo strany samospráv, ktoré upozorňovali na niekedy nevhodné anonymné príspevky, pričom viaceré z nich si želali, aby bolo možné na portáli len používanie reálnych mien. Zaručiť reálnosť mien však podľa Kollárika možné nie je. „Aj my v Inštitúte SGI považujeme použitie skutočného mena za lepšiu alternatívu - ľudia by sa mali prihlásiť k podnetu, ktorý nahlasujú tak, ako by ho nahlasovali priamo na úrade. Samozrejme, má to aj isté výnimky - ak napríklad nahlasujem dlhodobo odstavené vozidlo, môžem sa báť, že mi vlastník bude robiť problémy, keď bude poznať moje meno. Až na týchto pár špecifických prípadov by však mali byť obyvatelia hrdí na to, že pomáhajú svojmu mestu nahlasovaním podnetov,“ uzavrel Kollárik.

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť

Niekoľko dobrých nápadov počas fungovania sekcie mesto predsa len dostalo a budú sa aj realizovať. Podľa hovorkyne mesta Jany Paulínyovej samospráva napríklad dá otestovať kvalitu vody v studničkách v okolí, aj vymení vrcholové knihy na Malom a Veľkom Griči, čo sú nápady podané cez webstránku mesta. Samospráva podľa nej má aj naďalej záujem o všetky dobré nápady Handlovčanov. „Budeme sa zaoberať každým nápadom, ktorý nám obyvatelia mesta doručia. Pre kritické podnety však prosíme všetkých, aby využívali portál Odkaz pre starostu, ktorý spravuje mimovládna organizácia a pre nás, aj pre obyvateľov, je garantom, že žiadny podnet sa nestratí a budú ho riešiť kompetentní zamestnanci mestského úradu. Kritické podnety podané cez sekciu Mám dobrý nápad síce končia, ale určite dobré nápady uvítame ako inšpiráciu,“ dodala. Dobré nápady môžu Handlovčania posielať písomne na adresu mestského úradu, mailom na adresu handlova@handlova.sk alebo podávať osobne v úradných hodinách mestského úradu.

labut-page

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.