Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Portál Odkaz pre starostu ocenil najlepšie samosprávy

Dátum: 31.07.2020
Autor: Vanda Matiašková
Počet videní: 1074
Portál Odkaz pre starostu ocenil najlepšie samosprávy

Odkaz pre starostu vyhodnotil úspešnosť miest a obcí za uplynulý rok. Desiatim samosprávam odovzdal ocenenie Zlaté vedro.

Silnou stránkou portálu Odkazu pre starostu je podľa Veroniky Prachárovej, riaditeľky Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť, ktorý portál zastrešuje, transparentnosť, verejná a nezávislá kontrola podnetov ako aj široká základňa používateľov po celom Slovensku. „Od roku 2010 sa už vyriešilo viac ako 40-tisíc podnetov. Vďaka tomu ostáva Odkaz nielen nástrojom pre samosprávy, ale predovšetkým nástrojom občianskej participácie a spolupráce,“ povedala Prachárová.

Výsledky samospráv inštitút hodnotí raz ročne. Samosprávy sú rozdelené podľa veľkosti na väčšie a menšie ako 20-tisíc obyvateľov. Spomedzi väčších samospráv vyhrala v obidvoch hodnotených oblastiach, riešení podnetov a komunikácii, Žilina. V kategórii riešenia podnetov ju nasledovala Nitra, o tretie miesto sa delí Prievidza s
mestskou časťou Bratislava-Ružinov. V komunikácii získala druhé miesto Prievidza a tretie Dubnica nad Váhom. Medzi menšími samosprávami si najlepšie počínali Malacky, ktoré taktiež vyhrali v obidvoch kategóriách. V riešení podnetov prevzali ocenenie aj Púchov a mestská časť Bratislava-Vajnory, v komunikácii Ivanka pri Dunaji a Dolný Kubín.

Tím Odkazprestarostu.sk hodnotil samosprávy v kategórii riešenia podnetov aj komunikácie na základe ich úspešnosti oproti priemernej samospráve zapojenej do projektu. V prípade riešenia podnetov bola každému podnetu priradená náročnosť na stupnici od 1 po 5, pri komunikácii sa brala do úvahy jej úplnosť a rýchlosť. V oboch kategóriách sa v záverečnom vzorci prihliadalo aj na celkový počet prijatých podnetov. Preto je možné, že aj samospráva, ktorá vyriešila nižší pomer podnetov, mohla skončiť pred samosprávou s vyšším pomerom, pokiaľ musela riešiť celkovo vyšší počet podnetov a tie spadali do náročnejších kategórií.

Handlová skončila medzi menšími mestami na piatom mieste v kategórii riešenia podnetov. V komunikácii mestu patrí siedme miesto. „Máme čo dobiehať,“ zhodnotila administrátorka Odkazu pre starostu z Mestského úradu v Handlovej, Vanda Matiašková. „Sú to výsledky za rok 2019, kedy sme aktívne začali riešiť podnety od obyvateľov, ktoré boli dlhodobo nevybavené. Verím, že o rok už dosiahneme pódiové umiestnenie, hlavne však pomôžeme Handlovčanom vyriešiť ich podnety,“ dodala referentka oddelenia marketingu a komunikácie.

Odkaz pre starostu vytvorila v roku 2010 mimovládna organizácia Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť. Pomocou internetovej stránky a mobilnej aplikácie umožňuje obyvateľom samospráv nahlasovať rôzne typy nedostatkov, ktoré ich vo verejnom priestore obce či mesta trápia a môžu tak komunikovať o ich riešení priamo so samosprávou.

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.