Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Cez Odkaz pre starostu rieši mesto desiatky podnetov od ľudí ročne

Dátum: 05.10.2022
Počet videní: 1386
Cez Odkaz pre starostu rieši mesto desiatky podnetov od ľudí ročne

Odkaz pre starostu hodnotil najlepšie samosprávy za rok 2021.

Podnety od občanov najlepšie riešila Trnava, za komunikáciu si Zlaté vedro odnieslo Hlavné mesto SR Bratislava. Medzi menšími samosprávami zvíťazili v obidvoch kategóriách už po tretí krát po sebe Malacky.

„Chceme oceniť samosprávy, ktoré berú komunikáciu s občanmi zodpovedne a zaujímajú sa o ich podnety na zlepšenie verejných priestorov,” vysvetľuje Barbora Peregrim, projektová manažérka Odkazu pre starostu. „Pri hodnotení berieme do úvahy nielen pomer vyriešených podnetov, ale aj ich celkový počet a náročnosť. Samosprávy sme rozdelili do dvoch kategórii podľa veľkosti – na väčšie a menšie ako 20-tisíc obyvateľov.”

Medzi menšími samosprávami pod 20 000 obyvateľov si najlepšie počínali Malacky, nasledované mestom Púchov, tretie miesto obsadil Sabinov.

Mesto Handlová obsadilo zo 41 samospráv v poradí riešenia podnetov piatu priečku. Za rok 2021 mesto vyriešilo 52 zo 70 podnetov, ktoré cez portál prijalo. Ostatné sú v riešení. Po minuloročnej bronzovej mediale je piate miesto, podľa Vandy Matiaškovej, miernym sklamaním. „V snahe sme oproti minulému roku nepoľavili a ku každému jednému podnetu pristupujeme s maximálnou zodpovednosťou,“ ubezpečila referentka oddelenia marketingu a komunikácie. Pre obyvateľov mesta je podľa nej portál Odkaz pre starostu najjednoduchšia a najkomfortnejšia cesta k vyriešeniu nejakého problému. „Každému obyvateľovi Handlovej odporúčam, aby ak má nejaký problém alebo podnet, primárne využil portál Odkaz pre starostu.“

Tím Odkazu pre starostu hodnotil v osobitnej kategórii aj komunikáciu. „Zameriavame sa na to, či samosprávy vysvetlia občanom, kto sa bude ich podnetom zaoberať a kedy môžu očakávať jeho riešenie, aj ako rýchlo na podnet reagujú,” dodáva Barbora Peregrim. V tejto kategórii bolo mesto Handlová jedenáste v poradí.

Každoročné ocenenie Zlaté vedro udeľuje Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI) samosprávam zapojeným do projektu Odkazprestarostu.sk, pomocou ktorého môžu ľudia jednoducho nahlasovať problémy vo svojom okolí samospráve. „Veľmi sa tešíme, že v roku 2021 užívatelia webstránky a mobilných aplikácii pridali spolu viac ako 18-tisíc podnetov. Samosprávy z nich zatiaľ úspešne vyriešili 41 percent,” uviedla Veronika Jursová Prachárová, riaditeľka SGI. Prostredníctvom tohto portálu momentálne so svojimi obyvateľmi komunikuje viac ako 170 samospráv po celom Slovensku.

Najčastejšou kategóriou, v ktorej v roku 2021 užívatelia nahlásili až 4661 podnetov, bola zeleň a životné prostredie. Nahlásené podnety sa týkali aj zlého parkovania či vrakov, mestského mobiliáru, nesprávneho dopravného značenia, či vizuálneho smogu.
Popri hodnotení riešenia aktuálnych podnetov sa plánuje tím Odkaz pre starostu zamerať aj na staršie podnety, keďže práve tie sú pre mestá a obce často náročnejšie na vyriešenie.

„Ocenenia každoročne udeľujeme za podnety, ktoré sme na platforme prijali za daný kalendárny rok. Často sa však stretávame s tým, že staršie podnety ostávajú dlhodobo neriešené. Radi by sme to zmenili, a preto od budúceho roka plánujeme v rámci udeľovania Zlatého Vedra samosprávy motivovať špeciálnym poďakovaním za riešenie zabudnutých podnetov. Veríme, že si obyvatelia a obyvateľky zaslúžia kvalitný verejný priestor, bez ohľadu na to, v akom roku, či volebnom období nedostatok vznikol,” vysvetlila Barbora Peregrim.

Na fotografii Barbora Peregrim pri slávnostnom odovzdávaní cien za rok 2021. FOTO: Facebook Odkazprestarostu.sk

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.