Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Ročné vyúčtovanie za byt prišlo tento rok neskôr.

Dátum: 23.06.2021
Autor: Mestský úrad Handlová
Počet videní: 1009
Ročné vyúčtovanie za byt prišlo tento rok neskôr.

Od budúceho roka po novom.

Kvôli pandémii ochorenia COVID-19 sa v Mestskom bytovom podniku Handlová museli naučiť pracovať za platnosti rôznych obmedzení vyplývajúcich z núdzového stavu.

V zákone o mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením choroby COVID-19 poslanci národnej rady posunuli termín doručenia ročného vyúčtovania za byt z pôvodného termínu 31. mája na termín 31. júla 2021. Spolu s vyúčtovaním má správca povinnosť doručiť aj správu o svojej činnosti, v ktorej je povinný uviesť tvorbu a čerpanie fondu prevádzky údržby, opráv a nákladov spojených s udržiavaním bytu za jednotlivé byty a nebytové priestory v dome za uplynulý kalendárny rok.

Mestský bytový podnik Handlová doručil tieto dokumenty nájomníkom do 11. júna 2021. Podnik je povinný tieto písomnosti doručiť oproti podpisu, ktorým nájomník alebo vlastník potvrdí prevzatie. „Ak majú ľudia pocit, že vo vyúčtovaní niečo nesedí, je potrebné kontaktovať Mestský bytový podnik Handlová a prekonzultovať s nami celé vyúčtovanie. Radi objasníme skutočnosti, ktoré sú nejasné. Ak aj po vysvetlení budú ľudia trvať na tom, že vo vyúčtovaní je chyba, môžu ho písomne reklamovať do 15 dní od jeho doručenia. Ak bude reklamácia oprávnená, vyúčtovanie opravíme a doručíme opravné vyúčtovanie,“ povedal konateľ Mestského bytového podniku Handlová, Rudolf Vlk.

Tento rok mestský správca bytov zasielal vyúčtovanie tradičným spôsobom poslednýkrát. Aktuálne totiž zamestnanci podniku napĺňajú dátami nový softvér pre správcov bytových domov, ktorý zefektívni prácu zamestnancov bytového podniku a zlepší aj komunikáciu s klientmi. „Naša predstava je taká, že všetky oznamy, upomienky aj faktúry budeme rozosielať nájomníkom emailmi a SMS správami. Takto sa dostanú k ľuďom okamžite,“ povedal Rudolf Vlk. Nový softvér ušetrí náklady podniku, keďže vyúčtovanie nákladov si po novom budú vedieť robiť sami, čím ušetria náklady na externé firmy, na papieri aj na poštových službách, keďže celá komunikácia medzi podnikom a nájomcami bude prebiehať elektronicky bez listinných dokumentov.

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.