Začalo sa s doručovaním rozhodnutí o výške daní a poplatkov a výziev na úhradu nedoplatkov
Doručovanie rozhodnutí o výške daní a miestnych poplatkov bude trvať od 21. do 31. mája 2021
Mesto Handlová začalo s doručovaním rozhodnutí o výške daní a poplatkov a výziev na úhradu nedoplatkov. Bezhotovostné platby sú najbezpečnejšie
Obyvateľom Handlovej budú doručené rozhodnutia, prípadne výzvy na úhradu nedoplatkov do vlastných rúk prostredníctvom doručovateliek/doručovateľov, ktorí sú zamestnancami mesta alebo majú s mestom zmluvu. S roznášaním sa začína od piatka 21. mája 2021 s predpokladaným ukončením do 31. mája 2021. Doručovateľky/doručovatelia sú poučení o aktuálnych opatreniach proti šíreniu COVID-19. V tomto období doručia do schránok viac ako 14 tisíc. rozhodnutí resp. výziev na zaplatenie nedoplatkov. Termíny splatnosti daní a poplatkov alebo nedoplatkov nájdu obyvatelia v rozhodnutiach.
Doručovanie do elektronických schránok prebehlo začiatkom mája
Mesto Handlová informovalo, že v priebehu mesiaca máj si našli obyvatelia, ktorí majú zriadené elektronické schránky, rozhodnutia o výške daní za nehnuteľnosti, dane za psa a poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad (ďalej rozhodnutia o výške platby) v schránkach. Preto je potrebné, aby si schránku skontrolovali, nakoľko tieto rozhodnutia už nebudú doručované v písomnej podobe. Doručovanie písomností do elektrických schránok je najjednoduchší pre správcu dane ako aj pre daňovníka. Elektronickú schránku majú automaticky zriadenú všetci obyvatelia, je však potrebné mať občiansky preukaz s čipom (iné sa už nevydávajú), aktivované prihlasovacie kódy a aktivovať ju. Mesto doručilo do elektronických schránok spolu 227 rozhodnutí o dani z nehnuteľnosti a psa fyzickým osobám, 101 právnickým osobám. Rozhodnutie o výške poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad do elektronických schránok doručilo 125 fyzickým osobám a 197 právnickým osobám. (POZN.: nie všetci daňovníci majú trvalý pobyt v meste a platia tie isté druhy daní a poplatkov)
Bezhotovostné platby sú bezpečné a šetria čas
Mesto odporúča aby obyvatelia platili dane prednostne bezhotovostne, prevodom na účet mesta, a zároveň upozorňuje, že dane a poplatky sa nikdy neplatia na mieste pri prevzatí rozhodnutí. V prípade, že by sa obyvatelia stretli s tým, že od nich niekto bude pýtať peniaze na mieste, ihneď je potrebné kontaktovať hliadku MsP Handlová 0905 499 384.
Pri platbe osobne je potrebné stále dodržovať potrebné nariadenia (COVID-19)
Ak bezhotovostná platba z rôznych dôvodov nie je možná, starším obyvateľom nemôžu pomôcť ich mladší rodinní príslušníci, je potrebné mať pri osobnej návšteve Mestského úradu v Handlovej (MsÚ) rozhodnutie so sebou a pripravenú primeranú výšku finančnej hotovosti k výške platby. Pokladne sú dostupné na prízemí MsÚ, vybavené sklenenou bariérou a majú pracovnú dobu končiacu o hodinu skôr, ako je pracovná doba MsÚ z dôvodu spracovania finančnej hotovosti nasledovne:
Pondelok 7.00 h - 15.00 h
Utorok 7.00 h - 14.00 h
Streda 8.00 h - 15.00h
Štvrtok Nestránkový deň
Piatok 7.00 h - 13.00 h.
Mesto vopred ďakuje za trpezlivosť pri osobnej návšteve MsÚ, nakoľko je stále potrebné regulovať počet osôb v jednom čase v budove, obyvatelia si musia vydezinfikovať ruky, mať na tvári rúško, dodržovať sociálny odstup pred budovou MsÚ aj v budove.
Komentáre
Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.