Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Začalo sa s doručovaním rozhodnutí o výške daní a poplatkov a výziev na úhradu nedoplatkov

Dátum: 21.05.2021
Autor: Mestský úrad Handlová
Počet videní: 1112
min. čítania
Začalo sa s doručovaním rozhodnutí o výške daní a poplatkov a výziev na úhradu nedoplatkov

Doručovanie rozhodnutí o výške daní a miestnych poplatkov bude trvať od 21. do 31. mája 2021

Mesto Handlová začalo s doručovaním rozhodnutí o výške daní a poplatkov a výziev na úhradu nedoplatkov. Bezhotovostné platby sú najbezpečnejšie

Obyvateľom Handlovej budú doručené rozhodnutia, prípadne výzvy na úhradu nedoplatkov do vlastných rúk prostredníctvom doručovateliek/doručovateľov, ktorí sú zamestnancami mesta alebo majú s mestom zmluvu. S roznášaním sa začína od piatka 21. mája 2021 s predpokladaným ukončením do 31. mája 2021. Doručovateľky/doručovatelia sú poučení o aktuálnych opatreniach proti šíreniu COVID-19. V tomto období doručia do schránok viac ako 14 tisíc. rozhodnutí resp. výziev na zaplatenie nedoplatkov. Termíny splatnosti daní a poplatkov alebo nedoplatkov nájdu obyvatelia v rozhodnutiach.

Doručovanie do elektronických schránok prebehlo začiatkom mája

Mesto Handlová informovalo, že v priebehu mesiaca máj si našli obyvatelia, ktorí majú zriadené elektronické schránky, rozhodnutia o výške daní za nehnuteľnosti, dane za psa a poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad (ďalej rozhodnutia o výške platby)  v schránkach. Preto je potrebné, aby si schránku skontrolovali, nakoľko tieto rozhodnutia už nebudú doručované v písomnej podobe. Doručovanie písomností do elektrických schránok je najjednoduchší pre správcu dane ako aj pre daňovníka. Elektronickú schránku majú automaticky zriadenú všetci obyvatelia, je však potrebné mať občiansky preukaz s čipom (iné sa už nevydávajú), aktivované prihlasovacie kódy a aktivovať ju. Mesto doručilo do elektronických schránok spolu 227 rozhodnutí o dani z nehnuteľnosti a psa fyzickým osobám, 101 právnickým osobám. Rozhodnutie o výške poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad do elektronických schránok doručilo 125 fyzickým osobám a 197 právnickým osobám. (POZN.: nie všetci daňovníci majú trvalý pobyt v meste a platia tie isté druhy daní a poplatkov)

Bezhotovostné platby sú bezpečné a šetria čas

Mesto odporúča aby obyvatelia platili dane prednostne bezhotovostne, prevodom na účet mesta, a zároveň upozorňuje, že dane a poplatky sa nikdy neplatia na mieste pri prevzatí rozhodnutí. V prípade, že  by sa obyvatelia stretli s tým, že od nich niekto bude pýtať peniaze na mieste, ihneď je potrebné kontaktovať hliadku MsP Handlová 0905 499 384.

Pri platbe osobne je potrebné stále dodržovať potrebné nariadenia (COVID-19)

Ak bezhotovostná platba z rôznych dôvodov nie je možná, starším obyvateľom nemôžu pomôcť ich mladší rodinní príslušníci, je potrebné mať pri osobnej návšteve Mestského úradu v Handlovej (MsÚ)  rozhodnutie so sebou a pripravenú primeranú výšku finančnej hotovosti k výške platby. Pokladne sú dostupné na prízemí MsÚ, vybavené sklenenou bariérou a majú pracovnú dobu končiacu o hodinu skôr, ako je pracovná doba MsÚ z dôvodu spracovania finančnej hotovosti nasledovne:

Pondelok            7.00 h - 15.00 h

Utorok                 7.00 h - 14.00 h

Streda                  8.00 h  - 15.00h

Štvrtok                 Nestránkový deň

Piatok                   7.00 h - 13.00 h.

Mesto vopred ďakuje za trpezlivosť pri osobnej návšteve MsÚ, nakoľko je stále potrebné regulovať  počet osôb v jednom čase v budove, obyvatelia si musia vydezinfikovať ruky, mať na tvári rúško, dodržovať sociálny odstup pred budovou MsÚ aj v budove.

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.